image 10
image 20
image 30
Tüp Bebek ve SGK desteği

Ülkemizde her 100 çiftten 15’i doğal yollarla çocuk sahibi olamıyor. Buna bağlı olarak da, yılda 80-85 bin civarında tüp bebek tedavisi yapılıyor. Tüm dünyada tüp bebek tedavisi yapılan ülkeler arasında Türkiye, yedinci sırada yer alıyor.

 Sosyal Güvenlik Kurumu ve Sağlık Bakanlığı, tüp bebek tedavileri ile ilgili güncel çalışmal... Devamı

PELVİK TABAN EGZERSİZLERİ CİNSEL FONKSİYONA FAYDALIDIR

 İdrar kaçırma tedavisinde kullanılan Pelvik Taban Egzersizleri kadınlarda cinsel fonksiyonun gelişmesini sağlamaktadır. Pelvik Taban Egzersizleri idrar kaçırması olan kadınlarda, cinsel ilişki sırasında ağrı ve cinsel ilişki sırasında idrar kaçırmayı azaltarak cinsel fonksiyonu geliştirmektedir. Bu sayede kadınlar, ağrılı cinsel ilişki ve cinsel ilişki sırasında idrar kaçırma korkusu yaşamadan, cinsel arzu ve uyarılmalarının artmasıyla cinsel memnuniyetleri artmaktadır. Belirgin cinsel işlev bozukluğu olmadan idrar kaçırması olan kadınlar Pelvik Taban Egzersizleri sonrasında kendi cinsel fonksiyonlarını geliştirebilmektedirler.

 

PELVİK TABAN EGZERSİZLERİ NASIL YAPILIR?

 

Pek çok hasta vajinal kaslarını çalıştırmayı öğrenirken ilk etapta tecrübesizliklerinden ötürü yanlışlıkla uyluk, kalça, bel gibi kaslarını sıkıp bırakmakta ve hareketi doğru bir şekilde yapamamaktadır.

 

Vajinal kasları çalıştırmayı öğrenmenin doğru ve çok kolay bir yolu vardır; “Küçük tuvaletiniz geldiğinde tuvalete oturun ve idrarınızı yaparken 3-4 kez idrarınızı tutup bırakın. İşte siz idrarınızı tutup bırakırken kasıp gevşettiğiniz kaslarınız pelvik taban kaslarınızdır. Yani idrarınızı tutarken kaslarınızı kasmakta, yaparken gevşetmektesiniz. Bu işlemi tuvaletten çıkmadan önce idrarınız bittikten hemen sonra yapmanız hareketi tam olarak öğrenmenizi sağlar.”

Egzersizler bundan böyle idrar yapma sırasında sık olarak uygulanılmamalı, tam tersine idrar yokken yapılmalıdır. Aksi takdirde bir takım idrar yolu enfeksiyonlarına ve sistit problemine neden olabilir.


“Pelvik taban egzersizlerinde vajinal kaslarınızı daha önce öğrenmiş olduğunuz şekilde kasın, birkaç saniye kasılı olarak bekledikten sonra gevşetin, birkaç saniye gevşek olarak bekledikten sonra yine kasın ve kasılı olarak birkaç saniye bekledikten sonra tekrar bırakın (gevşetin). Bu şekilde egzersize 10-15 kez devam edin. Yapmış olduğunuz hareket “bir set” olarak kabul edilmektedir. Bu hareketi gün içinde toplam sayı 100 olacak şekilde yapın yani en az 10 kez setleri tekrar etmelisiniz.”

 

Egzersizler sırasında normal şekilde nefes alıp vermeniz ve yalnızca kaslarınıza odaklanmanız önemlidir.